PT-Nettan

Träning i vardagen

Kidnappad

Kategori: Allmänt

Ni vet, det är när man tror att man klarat sig, som det händer!

Det är fredag och jag kommer hem från jobbet. Vi ska ut på promenad, men jag hittar inte mina skor. Gå ner och titta, säger Simon. Medan jag är på nedervåningen plockar han såklart fram dem och säger de låg under sängen, Thea måste ha lagt de där! Javisst tänker jag och köper förklaringen direkt. Hon gör ju faktiskt så hela tiden! Min jacka är också borta och jag undrar vart den tagit vägen. Ja, just det....jag tvättade den, säger han då. Va? Varför då?? Nej, jag bara tog den. Jag tänker inte mer på det. Ni vet, när man inte är hemma på dagarna har man ingen kontroll alls - på någonting! Vad jag inte visste då var att Simon packat lite kläder åt mig och gömt undan, däribland skorna och jackan...

Simon åker iväg för att haffa Peter och lite senare ska farmor och farfar komma för att hämta släpvagnen. En lugn kväll med barnen har jag framför mig. Lite godis, en skål med ostkrokar, lite trocadero och sedan är kvällen gjord. Farmor och farfar kommer och är kvar lite väl länge tänker jag. Inget fel med det alls, missförstå mig inte, men ni förstår, de ska ju bara hämta släpvagnen.... Marii börjar förhöra mig om sovtider och välling och jag tänker det kan vi ju ta imorgon! Men helt plötsligt kommer Peter och Andreas inklivande med varsin öl i handen. Jag skrattar lite och säger Hej! Vad gör ni här? Nu tror jag allt att ni har kommit fel! Jag hänger inte alls med och att det är mig de kommer för att hämta fattar jag inte förrän Peter säger Men, visst har du fyllt 30? Sedan kommer resten av gänget och jag känner bara Hjääälp!!

Vi åker och snurrar med ögonbindlar på. Tillslut kommer vi fram till Faresta där vi ska spela Paintball. Väldigt maskulint spel/tävling eller vad man nu säger. Det är fuktigt och halt i skogen och jag blir svettig bara av att ligga bakom en sten och peppra. Tror att jag träffar två stycken. Annars var jag en av de fega som bara låg och tryckte. När mörkret faller på åker vi genom stan, Johan testar sin tuta x antal gånger och efter lite buskörning hamnar vi på Area 1 och går in på relaxen där. Vi bubblar och badar bastu och får drinkar serverade precis där vi sitter. Superhärligt!!! Och Lennart gör mig inte besviken - en iskall piggelindrink för er som trodde något annat...
Jag behöver inte betala ett öre och det känns verkligen lyxigt!!

Kvällen avslutas på ett fullsatt Max där vi sitter omgivna av alla fjortisar och sjuttonåringar som besökt Barnens Dag. Gott, gott och jag är trött, så trött när vi väl kommer hem!

TACK alla för en riktigt rolig kväll!! Längtar tills jag får ge igen......

Kommentera inlägget här: