PT-Nettan

Träning i vardagen

Kalas

Kategori: Allmänt

Kalas hos Peter, som fyllde 30 år i fredags, står på schemat. Flera olika sorters pajer, kycklingsallad med sötsur sås, bullar, kakor, smörgåstårta och vanliga tårta - en hel buffé med massa godsaker. De har bunkrat upp med öl, cider och whiskey i deras nybyggda hus. Här är snålheten långt borta, men jag tar ändå två cider från min egen kasse. Jag är makeup-store-behandlad och känner mig mer spacklad än jag någonsin varit tidigare. Det är mycket folk, hög volym och feststämning, och jag är mycket trött när vi ramlar i säng runt midnatt.
                                    
     
Nu är det söndag och vi är sådär lagom dagen-efter-trött. Jag arkiverar dödsannonsen på mormor och gör veckans matlista. Imorgon säger vi hejdå till augusti och hälsar hösten välkommen. Ny vecka, ny månad och en massa åtaganden. Veckan som kommer bjuder på kurs i två dagar och nya elever att lära känna. Jag laddar upp med Empire of the sun

Kommentera inlägget här: