PT-Nettan

Träning i vardagen

Hur ska DU göra?

Kategori: Allmänt

Alla surrar om vaccinationen för svininfluensan. Lika många som ska ta den säger att de inte bestämt sig. På jobbet är det många som inte ska ta den. Och jag, vad tycker jag?
Jag tycker bara att alla gör det värre än vad det är. Varför inte ta sprutan när den erbjuds gratis?? Är inte det bättre än att måsta vara hemma flera dagar och förlora pengar på det?
Ett argument verkar vara att man inte vet vad vaccinet innehåller, men det många missar är att ett flertal tar sprutor för att åka utomlands varje år - utan att fundera vad dem innehåller! Svininfluensa-vaccinet är dessutom inte särskilt annorlunda mot det vanliga vaccinet som många äldre erbjuds.
Och hallå, tänk lite på era medmänniskor, alla barn och ungdomar som ni kan föra över smittan på!
Tre bra argument för att vaccinera sig.

Jag skyller denna obeslutsamhet hos det svenska folket på media. Det var de som tog upp riskerna med sprutorna och tyvärr verkar många tycka att de är värre än själva sjukdomen. Alla tycker olika, självklart, och det accepterar jag. Jag blir bara en aningens irriterad....

Vad tycker ni? Kommentera gärna.

KOMMENTARER:

  • Marii säger:
    2009-10-24 | 18:12:09

    Naturligtvis ska man ta vaccinet!!Ni ungdomar särskilt- ni har inte fått antikroppar av tidigare flunsor. Med oss "gamlingar" är det väl inte lika troligt att vi blir sjuka, men för barn och barnbarns skull- VACCINERA er...annars står ni med lång näsa när epidemin kommer igång! Sprutan är gratis- sjukdom är INTE gratis.

Kommentera inlägget här: