PT-Nettan

Träning i vardagen

Årets sista dag

Kategori: Allmänt

Årets sista dag. Jag är fortfarande väldigt förkyld och hade en febertopp igårkväll. Nyårsmiddagen med familjen Håkansson-Westin är inställd, Simon ska jobba ikväll, så summa summarum blir det en god middag för familjen och barnen ska få vara uppe så länge de orkar. Jag tippar på att Thea somnar vid åtta och Albin.... ja, han skulle nog kunna hålla sig vaken till 24. Han pratar redan om när vi ska skicka upp raketerna. Grejen är ju att vi inte har en enda, så jag hoppas att han somnar innan han får reda på det.




På årets sista dag har jag förlorat mig i sommarplaner. Jag längtar ihjäl mig efter sol och värme och önskade att vi kunde boka en resa utomlands. Surfade runt i timmar på olika sajter och hittade tillslut en resa till Cypern för hela familjen till samma pris som jag och Simon åkte för, för några år sedan. Fantastiskt! Alternativet var Astrid Lindgrens Värld. Jag visade Albin och Thea båda alternativen och lät de välja.


Hmm, vad ska vi välja? Svårt val.

Dumt gjort. Jag försökte verkligen sälja in Cypern, men vad går upp emot Pippi? De valde självklart Astrid Lindgrens Värld.
Kanske var det lika bra. Thea är för liten för att ha någon större behållning av en utlandssemester, men jag kan inte släppa tanken på sol och värme! Nåväl, vi har bokat en stuga nu i alla fall. Den 5 juli ska vi checka in i vår lilla stuga i Vimmerby, Småland. Den här stugan verkar vara lite bättre än den vi bodde i, i Furuvik. Den här har nämligen dusch och toalett. Sådant är väldigt eftertraktat i stug-världen, därav den tidiga bokningen.

Ikväll äter vi gott, skålar i julmust, äter chips och tittar på raketer i mörkret. Jag och barnen. Eller så blir det bara jag. Luuungt med andra ord. Vad gör ni ikväll?

Gott Nytt År!



Kommentera inlägget här: