PT-Nettan

Träning i vardagen

Nu är de nog väck

Kategori: Allmänt

I semestertider, ensam med barnen, händer det inte mycket här hemma. Jag har faktiskt inte orkat dra med barnen på något galej. Det har inte känts så inspirerande att göra det själv.
Så, dagens stora händelse har nog varit att barnen, tillsammans med deras kusiner, fångade ett gäng grodor i en hink fylld med vatten och sten. Stridsbergs kom förbi på fika och äntligen fick jag lite vuxensällskap mitt på dagen.
Vi åt pasta till middag och hottade upp det hela med ett glas rödvin. Förkvällen såg ut så här...


Den stora och den lilla

... tills himlen blev alldeles mörk och åskan kom dundrande förbi. Jag satt på altanen och hade det mysigt med ett glas vin och en ny bok, Unni Lindells Mörkermannen. Åskan mullrade på avstånd när det blev olycksbådande mörkt omkring mig. När regnet kom stod vi allesammans på bron och tittade på alla blixtar, till barnens förtjusning.

Kontentan av detta är ju naturligtvis att alla grodor måste vara borta nu. På grund av gräsklipparen alltså.

Kommentera inlägget här: