PT-Nettan

Träning i vardagen

Sjätte sinnet

Kategori: Allmänt

Har gått och väntat på att något ska hända. Har liksom känt det på mig och nu vet jag att vi har ett sjätte sinne. Typiskt att det hände idag, när det var min längsta dag.
Jag gör en liten cliff hanger och börjar berätta om något trevligt. Dagen började med Albins utvecklingssamtal. Tycker att det är så roligt och spännande att gå på dem. Fröken hade bara gott att säga om Albin. Han slåss inte, kan leka med många, äter bra (oftast rensar han tallriken, vilket gör mig oerhört lättad) och är som en solsken hela dagarna. Han formligen älskar att vara där. Hon visade portfolie-pärmen och jag fick se hur långt han kommit i sin utveckling. Teckningar, hans första huvudfoting, att han kan klippa raka streck, känna igen några bokstäver och lite svar på en intervju de gjort med honom (vilket tydligen var svårt att göra då han blev så blyg, haha). De tyckte att vi skulle vara stolta över honom och det är vi. Massor!

Jag åker till jobbet och gör mina timmar. När vi sitter i arbetslagsmöte ringer en plågad Simon och undrar när jag kommer hem. Han har grymt ont i magen och ska åka in till akuten. Snabbt plockar jag ihop alla grejer och sticker från mina kollegor. Tror aldrig jag kört så fort. Hämtar barnen i Billa, eftersom farmor kommit som en räddande ängel och hämtat de från dagis tidigare än vanligt. Det var egentligen Simons tur att hämta.
Nu ligger han där med morfin och är lite groggy. Troligtvis blindtarmen. Jag vet hur ont det gör eftersom jag själv fått operera bort den.
"Det är tråkigt utan pappa", säger Albin och börjar nästan gråta. Jag förklarar så gott jag kan och jag hoppas att han förstår. "Stackars pappa", säger han då.

Inte en trevlig början på påsklovet som börjar om exakt två dagar.

Kommentera inlägget här: