PT-Nettan

Träning i vardagen

Husmorstips

Kategori: Allmänt

Det finns något som jag irriterat mig länge på. Sedan i somras faktiskt. Och det gäller våra nytvättade kläder. Trots sköljmedel luktar de bara surt som gammal svett. Ibland har jag fått tvätta om, men mestadels har jag stått ut. Till idag. Så vad gör man nuförtiden när man behöver ta reda på hur man gör något som man inte vet något om? Man ringer inte mamma, man går inte på biblioteket för att titta i någon värdelös uppslagsbok som sett bättre dagar och man frågar definitivt inte sina vänner. Nej. Man googlar och får sitt svar på en minut. Utan att man behövt lyfta baken. Det enda jag behöver göra är att köpa ättika får jag veta och köra en maskin på 95 grader. Då blir tvättmaskinen som ny. Sedan kan man ha i ättika när man tvättar också, för att få bort lukten på kläderna.
Jag testar och under tiden går jag ut för att köra intervaller i dugg-regnet. Riktigt skönt.
Och nu sitter jag här och väntar på att min första omgång surtvätt ska lukta fräsch igen. Efter den återstår typ tre tvättar till...

KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2011-08-29 | 18:48:18

    Jag testade med citronsyra idag! Ska tydligen också funka :-)

  • Anette säger:
    2011-08-29 | 20:07:07

    Ok, super! Bra att veta. Nu har vi tvättat typ hundra tvättar och äntligen luktar kläderna gott!

Kommentera inlägget här: