PT-Nettan

Träning i vardagen

Utvecklingssprång

Kategori: Allmänt

Det var återbesök hos naprapaten idag, vilket känns just nu. Jag har inte lika ont som förra gången, men det känns. Liksom molande värk hela tiden. Fortsatt vila var rekommendationen. Min sträckning måste läka, men promenader och jogging är ok. Och om tre veckor ska jag dit igen.

Det är tufft att lämna Thea på dagis nu. Hon börjar gråta redan när vi ska ta på ytterkläderna här hemma. Vill vara hemma med mig och mysa, säger hon. Fast det går ju över sedan. Det är inte så att hon är ledsen hela dagarna, men ändå. Jag känner mig självklart lättare om hjärtat när jag lämnar en glad Thea än en storgråtande. Nåväl. Hon har slutat suga på tummen och är numera helt blöjfri. Det ordnar sig säkert med lämningarna också så småningom.
Och Albin. Min trollunge som så gärna vill lära sig läsa. Han rimmar och rimmar, skriver mycket och tränar på att känna igen bokstäver, men tycker nog att det mesta är grekiska. Varför kan du läsa, mamma? Niklas kan läsa. Jag vill också kunna läsa! Jag har beställt Fem myror är fler än fyra elefanter och jag hoppas att det ska hjälpa honom lite på traven. Man måste ju bejaka deras intressen och detta är ett av de större just nu. Kanske kan Thea lära sig litegrann hon också.

Kommentera inlägget här: