PT-Nettan

Träning i vardagen

Styrka

Kategori: Crossfit

Jag har motionstimme och kör ett vanligt styrketräningspass.

10x3 bicepscurl
6x3 lutande bicepscurl 6kg
12x3 tricepspress 10kg
10x3 dips mot bänk
6x3 bänkpress 20kg

Jag gillar egentligen inte vanlig styrketräning. Ingenting kan få mig lika slut och svettig som crossfit, men för att orka med så hårda pass måste man träna lugnt emellanåt. Idag blev det så.
Crossfit börjar höras både här och där. Vi är många som blir fast i denna träningsform. Senast idag hörde jag en programledare på RixFM som skulle iväg på ett kettlebell-pass. Och det är ju roligt. Har du inte testat så gör det. Det är grymt jobbigt med helt klart värt det efteråt.
Jag känner mig mycket starkare och fastare i kroppen nu och sedan i somras har jag gått ner fyra kilo. Men, även jag får mina dippar när jag inte alls orkar eller vill träna. Som förra veckan. Jag kämpar fortfarande att få tillbaka suget, men jag tror att det krävs några veckor till innan jag är inne i rutinerna. Och snart är det jullov. Då får jag tid.

KOMMENTARER:

  • Marii säger:
    2011-12-09 | 10:31:10

    heja på- du är superduktig!!!

  • Anette säger:
    2011-12-09 | 22:03:02

    Tack du fina svärmor!

  • Marii säger:
    2011-12-10 | 18:48:15

    Jag såg ju tydligt att du gått ner i vikt- glömde berömma dej!! Men- du är superduktig!!!

Kommentera inlägget här: