PT-Nettan

Träning i vardagen

Honky Tonk

Kategori: Allmänt



Det är ös på Mora Träsk i Sporthallen. Albin och Thea hoppar, dansar och gör alla rörelser. Thea lite mer än Albin. Överallt är det barn, stora som små. Vi sitter med Theas och Albins dagiskompisar som hittar oss i vimlet.
Bredvid scenen kan man köpa skivor, dvd och tröjor. Jag köper en billig cd, med de flesta kända sångerna. Klockan hinner bli sju innan vi fått på oss alla kläder och tagit oss ut. Barnen är alldeles rödkindade av allt hoppande och studsande.

Helgen ligger framför oss. Imorgon lördag åker vi på utflykt med grannarna till hockeyplanen. Söndag är helt blank. Och jag fortsätter träna.

Dagens pass:

20 push ups
30 situps
60 squats
20 push ups
60 squats
30 siups
20 push ups

Tid: 9.32

Benen darrar, mjölksyra i armarna och jag låter konstigt. Intensivt trots lite träning och jag börjar redan märka av resultat. Jag är starkare och konditionen har fått sig en push. Lovely!

KOMMENTARER:

  • Ulrica säger:
    2011-01-30 | 14:01:19

    Gud vad duktig du är vännen :)

  • Anonym säger:
    2011-01-30 | 18:05:25

    Jamen tack! Det är drygt, men väldigt roligt.

Kommentera inlägget här: