PT-Nettan

Träning i vardagen

En vanlig helg

Kategori: Crossfit









Det här var igår lördag. Vi åkte till hockeyplanen med grannarna, lirade hockey, lekte och fikade. Jag är verkligen urdålig på att spela hockey och min gud vad jobbigt det var! Att både åka skridskor och skjuta puck är något jag inte gjort sedan högsstadiet. Och jag föll. Idag har jag ont i knät. Vi höll igång i två timmar innan vi åkte hem.
Vi gick över till samma grannar på eftermiddagen för att se på Modo-matchen, som visade sig vara hur dålig som helst.
 
Idag är jag så tung, så tung i mina ben. Skridskor igår och crossfit idag.

Passet idag:
boxhopp 7 reps 3 set
squats 4 reps 3 set
marklyft 4 resp 2 set

6 varv på tid:
4 burpee-boxhopp
8 boxhopp
16 squats
96 jump rope single

Tid: 23,25 min.

Jag förundras över hur barnen utvecklas. Numera kan de sköta sig själva längre stunder. De ritar, lägger pussel, snickrar, spelar gitarr, sjunger, pysslar med dockorna, dukar och är bara allmänt lättsamma.
Jag har fått mitt liv tillbaka! De behöver inte ständig tillsyn och jag kan ägna mig åt det jag vill. Vilken befriande känsla!

Kommentera inlägget här: