PT-Nettan

Träning i vardagen

Jag tar en micropaus

Kategori: Allmänt

Vi är i slutet av juli och jag har drygt två veckor kvar av min semester. Barnen längtar till dagis och frågar nästan varje dag om det är dagis imorgon och när ska vi dit egentligen? Jag vet att vi är priviligerade som har hela sommaren ledigt, men få tycks veta att vi jobbar in denna ledighet under året. 45 timmars arbetsvecka till en sketen lön. Så, egentligen är det inte bättre än något annat arbete och dessutom kan vi aldrig ta semester mitt under terminen. Eller jo, vi kan, men det blir med lönebortfall i så fall. 
Men, det var ju inte det här jag skulle skriva om idag. Barnen längtar och jag, tja, jag ser fram emot att få börja jobba igen. Fasta rutiner och allt. Helt ärligt börjar jag bli en aning less på alla skrik och bråk och treårs-trots. Men, visst är det skönt att kunna vara uppe hur länge man vill och få sova ut, ta dagen som den kommer och bara vara. Jag vet att när höstmörkret och kylan kommer, kommer jag att blicka tillbaka och önska att jag var ledig igen.

Idag blev träningsdag nummer tre. Crossfit-pass som kändes ordentligt.
Jag körde 8 intervaller. 20 sek jobb, 10 sek vila. 1,5 minuts vila mellan varje moment.

Hopprep.
Knäböjshopp
Burpees
Explosiva utfall (med hopp)
Armhävning uppifrån

Rumpan lär kännas rejält imorgon, men då är det vila. Då tar jag en paus från familjelivet och åker till Umeå med mamma och syrran. Lite shopping och en god lunch i en lugn miljö kommer nog att göra mig gott.





Dessa troll må vara världens underbaraste och världens sötaste, men de kan också göra mig skogstokig ibland...

Kommentera inlägget här: