PT-Nettan

Träning i vardagen

Känslolös

Kategori: Allmänt

Jag kan inte fatta att det är första advent på söndag. Jag är inte där mentalt ännu. Det är ju fortfarande höst ute och någon snö har vi inte sett till. Med snön kommer ju julkänslorna som ett brev på posten.
Jag sätter upp julgardinerna i ett försök att komma i stämning, men känner ingenting. Inte den där vanliga förväntan och längtan. Och jag gör julgodis, men inte heller då känns det något speciellt. Jag som brukar älska julen. What is this?? Folk jag pratar med tindrar med ögonen när de berättar om de nybakta lussekatterna, havrekexen och den goda glöggen. Är det det som fattas tro?
I helgen kommer jag att baka lussekatter, ta fram ljusstakarna och sippa glögg med Peter Jöback i bakgrunden. Då sjutton borde väl mina ögon också börja tindra.

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2011-11-26 | 09:18:44

    Mina ögon tindrar inte heller! Så skönt att jag inte är ensam om det. Jag har både bakat och druckit glögg men det hjälpte inte heller. Antingen börjar man bli gammal eller så krävs det helt enkelt lite snö. Det måste ju vara snön det beror på ;-)

Kommentera inlägget här: