PT-Nettan

Träning i vardagen

Något varmt en kall dag

Kategori:

Vad mysigt det var att komma hem idag och få kramar av barnen, som jag inte sett sedan i måndagskväll.
Jag har saknat dig, säger Thea och springer med hög fart och ger mig den underbaraste av kramar.
Albin slår bakut när det är dags för fotbollsträning. Bråkar, tjurar och gråter, så S åker själv och då blir gråten än större. Men helt rätt. Ska det vara så här varenda gång det är träning är det bättre att låta honom vara hemma. Kanske har han lärt sig något nu, eller så är det kiss and goodbye med fotbollen.

Jag är trött idag. Kom hem sent igår och upp tidigt idag för att gå till tandläkaren. Och idag har vi varit ute i skitväder hela dagen. Klasskamp och mina sjuor kämpade så det stod härliga till, vädret till trots. Glada och entusiastiska peppade de varandra. Kan man begära mer? Nu väntar de spänt på resultatet.
Så även jag.

Hur sammanfattar vi den här dagen då? Trötthet, grinighet och så regnigt på det. Det är tur att glada skratt och varma kramar väger tyngre.

Kommentera inlägget här: