PT-Nettan

Träning i vardagen

Förhoppningar

Kategori: Allmänt

Jag har blivit uppringd av försäkringsbolaget och får en liten summa pengar för min sveda och värk och alla läkarbesök. Känns ju bra även om jag hellre skulle vilja vara helt återställd. Kunna börja ta längre promenader utan att bli helt slut i ryggslutet, spela lite badminton med eleverna på idrottslektionen, kunna åka slalom på sportlovet eller åka skidor i det vackra och underbara vädret eller.... Ja, det finns massor som jag skulle vilja göra.
Det är snart sportlov och jag förstår inte vart tiden har tagit vägen. Det var ju bara nyss vi började. Som alltid så här års vill man stanna tiden för det är nu det är som bäst. Solen kommer och den härliga våren och sommaren ligger där framför oss, inte så himla långt bort längre. Vi har något att se fram emot. Och jag undrar om det beror på att vi har så svårt att leva i nuet. Att njuta när vi väl är där, mitt i det. Har ni hört denna låt av Lena PH? Den beskriver det så väl. Bortse från videon, bara lyssna.

Kommentera inlägget här: