PT-Nettan

Träning i vardagen

Sportlov

Kategori: Allmänt

Vi har sportlov och är hemma hela familjen. Simon också, men han jobbar på nätterna förstås och behöver sova länge på morgonen. Lovet blev väl inte riktigt som vi tänkt oss. Jag med min rygg och sedan hade Thea oturen att få en 5-kilos hantel på stortån lagom till att lovet började. Nageln gick av i roten, blev både svullen och blå och hon kunde inte gå på den. Efter ett besök på vårdcentralen några dagar senare kom Simon hem med antibiotika och nu kan hon snart gå på hela foten igen. Medicinen har hon lärt sig ta utan knorr nu, bara hon får dricka mjölk efteråt.
Igår hade Thea och jag hade en tjejdag på stan. Hon klippte sig och fick lite fin färg i håret, lila och rosa. Grabbarna följde med Albins dagiskompis V och dennes pappa till Bjästabacken för att åka slalom. Vad duktig han är på att åka nu. Åker upp i liften själv och börjar snart få till svängarna istället för att ploga sig ner. Fånigt stolt blir man som mamma. Jag längtar tills Thea är stor nog att börja åka, då kan vi susa nerför hela familjen.
Idag är det min tur att klippa mig och få lite färg i det. Dock inte lila och rosa.
Snart är lovet slut och jag har inte varit särskilt sportig av mig alls, frånsett några promenader. Men jag har kört vår nya bil och haft en mysig stund med Ulrica när hon provade brudklänningar. Efter fem stycken hittade hon rätt och det är ju tur att vi har samma smak. Hon kommer att vara riktigt, riktigt vacker när hon står som brud där framme vid altaret med sin Lars och Knut som brudnäbb.

KOMMENTARER:

  • Ulrica säger:
    2012-03-08 | 13:06:34

    Tack själv för sällskapet :) Det gick ju rätt fort att hitta DEN klänningen :)

Kommentera inlägget här: