PT-Nettan

Träning i vardagen

Olika avtryck

Kategori: Allmänt

Äntligen blev det onsdag. Kan inte nog beskriva hur skönt det känns med lov nu. Det behövs verkligen.
Idag är vi på föreläsning på Nolaskolan. Väldigt intressant och jag får med mig lite tips och idéer. Vi är några som äter lunch på Lundbergs och jag har nyss ätit upp min paj och sitter och sippar på lite te när jag känner en hand mot min nacke. Tänker, vem kan det vara?
Vänder mig om och ser en gammal elev jag haft. Han måste vara 19-20 eller något nu. När jag lämnade hans klass gick han i sjuan, så det har ju gått många år därimellan. Jag får höra hur det gått för honom, vad han gör nu och han undrar detsamma om mig. Min telefon ringer mitt i allt och jag trycker bort samtalet på ett omständigt sätt. Innan han går ger han mig en stor kram och säger sådär i förbigående:
Du, Anette, om du inte vill svara på ett samtal behöver du bara trycka två gånger på den här knappen.
Och jag skrattar. Känner mig plötsligt jättegammal.
Men, vad härligt det är när gamla elever kommer fram sådär efter så många år, uppriktigt intresserade. Man blir varm i själen.
 
 
Kommentera inlägget här: