PT-Nettan

Träning i vardagen

Isgala

Kategori:

Halva dagen ute i solen, halva dagen i det motsatta. Vi åkte på isgalan, jag och barnen. Det var ju höjdare. En rolig show bjöd de på, fart och fläkt, skön musik och vacker koreografi. Jag blev nästan såld på konståkning. Thea med. Albin tyckte nog att det var lite fööör tjejigt, men höll med om att det var roligt. Vi gjorde vågen, åt lite godis, värmde oss med jackorna över knäna och satt tätt, tätt. Hade glömt hur kallt det blir att sitta så nära isen.
Nu låter det ju som att allt var frid och fröjd där i hallen, men så var det naturligtvis inte. Det är ju barn vi pratar om.
"När är det paus?"
"Jag vill äta nåt! Nu!!"
"Jag vill åka hem!"
"När är det slut??"
"Jag vill åka hem NU!!!"
"Hinner vi gå på BR och hämta presenten?"
Det var Albin som stod för allt det där pratet. Eller tjatet. Man kan väl säga att jag och Thea hade störst behållning av det här jippot, för hon sa inte ett pip.
Jo, en sak. När vi gick därifrån.
"Mamma, kan vi gå nästa gång också? Då måste pappa vara med så han får se också!"

Theas kanin har kommit hem. Den landade i postlådan och hon blev själaglad!
"Mamma, jag ska ALDRIG ta med mig någon sak mer när jag åker någonstans."

Kommentera inlägget här: