PT-Nettan

Träning i vardagen

Deja vu

Kategori:

Det finns en film som barnen har. Kommer inte på titeln. Men den handlar om två mammor som bor grannar. De har barn naturligtvis och redan från bebis-stadiet börjar de tävla med varandra. Vem som kryper först, går först, börjar prata, ja, ni förstår. Den där tävlan fortsätter, fast med stigande ålder är det barnen själva som gör det. Inte mammorna. En av pojkarna heter Albin, tror jag. jag kan ha fel. Hur som helst. I slutet av filmen ska han hoppa från ett tak. Han vinner om han gör det och kompisarna står nedanför och hejar på honom. "Albin! Albin! Albin! Hoppa!" Han hoppar och bryter benet om jag minns rätt.

Allt detta kommer till mig när Simon berättar om en händelse idag. Han ska hämta Albin på skolan och innan han kommer runt hörnet hör han några ungar skrika "Albin! Albin! Albin!"
Så ser han sedan vår lilla pojke längst upp i backen bakom skolan. Hur han åker nerför den stora branten. Och längst ner hoppar i ett gupp och ramlar omkull. På skidor!!! Vilken galning!
Han klarar sig utan benbrott tack och lov.

Spelade badminton idag och nu har jag fått hosta. Då är det okej att bara ligga i soffan va?

KOMMENTARER:

  • Camilla säger:
    2013-02-27 | 22:59:03

    "Hoppa Högst" av Astrid Lindgren =)

  • Anonym säger:
    2013-02-28 | 09:07:20

    Ja! Så hette den, tack :))

Kommentera inlägget här: