PT-Nettan

Träning i vardagen

Dessa känslor

Kategori:

Så trött jag var igår. Gick och lade mig tidigt, medan tankarna malde runt. Till slut somnade jag i alla fall.
Och det blev en fin dag trots allt. Med snön som föll, fisk till lunch, fina elever och skratt med kollegor. Men, det är så mycket runt omkring som tar min energi nu. Väldigt liten del går åt till den vanliga planeringen. Skruvat är vad det är. Snedskruvat.
Köper med mig semlor på vägen hem. Från det ena till det andra. Toppar denna onsdag med det efter spaghetti och köttfärssås.
Och Albin vill spela spel. Alla ska vara med. Han vill vinna såklart. Men det är inte lätt att vinna över sina föräldrar, där mamman drar hem två segrar och pappan en. Han lägger sig ner på golvet och stortjuter. Han har blivit en så dålig förlorare nu. Klarar inte det. Varenda gång händer samma sak. Han växer nog ifrån det så småningom. Aldrig att jag kommer ge mig bara för att göra honom glad. Sån är jag.

Kommentera inlägget här: