PT-Nettan

Träning i vardagen

Första tävlingen

Kategori: Allmänt

Tävlingsdag. Thea vaknade med 38.4 i feber, men ville ändå åka till mormor. Gav henne Ipren innan jag åkte iväg.
Mycket folk. Fullt på rangen. Hann knappt värma upp. Det var jag och tre yngre killar, men duktiga sådana, i mitt lag. 
De slog långt såklart, fast inte rakt. In i skogen. Ut på en annan bana. In i snåren. Jag fick rädda upp det hela ett antal gånger. Riktigt nöjd var jag med mina utslag. Och de berömde min sving. Hur nu den ser ut, har ingen aning. Någon av mina chippar gick vi också vidare på. Annars hade jag inte så mycket att komma med. Det är väl så när man är tjej och nybörjare dessutom.
Joakim Heaggman, en avlagd golfspelare, var på plats och hjälpte oss till en birdie vid ett hål. Det var roligt att se honom slå kan jag lova. Direkt på green från tee på ett 4 par hål. Jo jo.
Det blev en 30:e plats för oss till sist, av 45 lag. Inte sist, så det var ju bra.

Sju timmar tog det. Lite seg känner jag mig faktiskt.
Thea är piggare nu och imorgon är det Albins tur att tävla. 10.50 går han ut.
Och så har jag en bibba med rättning som väntar. När jag nu ska hinna med det.

Kommentera inlägget här: