PT-Nettan

Träning i vardagen

Solen kom!

Kategori: Allmänt



Solen i vinterdiset, eller är det höst vi har? Skitsamma. Bokrean är solen för mig i slutet av denna februari.
Jag tar med mig barnen dit. Mamma Mu, Lasse-Majas detektivbyrå, en present och några böcker till mig plockar vi på oss. Ingen aning om dem är bra eller inte. Har inte läst något av vad dessa författare skrivit tidigare. Det är lite ovanligt för mig, att vara så wild and crazy på en bokrea. Jag dras gärna till de gamla hederliga, som jag vet skriver så bra att jag inte kan sluta läsa. Men, jag vill vidga mina vyer. Think outside the box, så att säga.
Jag har lite att gotta mig åt under sportlovet nu, som ni ser. Blir ju perfekt det, eftersom vädret ska fortsätta vara snål på sol även nästa vecka. Skitväder. Råkallt och blött. Men lägg mig under pläden med en bok så blir jag nog nöjd ändå. Och så har vi Duved och en stuga som väntar på oss i slutet av veckan. Det är där solen är har jag sett. 
Hoppas jag får möta den lite i alla fall.

Kommentera inlägget här: