PT-Nettan

Träning i vardagen

Golfnörd?

Kategori: Allmänt



Nu är det på riktigt. Kursen är klar, fadderrundor återstår och jag har en egen bag med klubbor. Tänka sig.
Vi körde teori imorse igen. En massa regler att hålla i minnet och jag tror att mindre än hälften sitter kvar. Det där provet som fanns förr är borttaget och istället fick vi en nätt liten regelbok att ha till hands. Det är ju ett måste.
Vi testade trä-klubbor idag och gick sedan ut på korthålsbanan ett gäng. Vilket nederlag. Men, vi fick ju öva på reglerna i alla fall och inse att utslaget och puttningen är viktiga slag.

Albin hade golfträning nästan direkt efter vår, bara hem för lunch, plocka upp barnen och sedan ut igen. Jag och Simon hann gå några hål under tiden. Det gick bättre. Fick in någon 2-poängare där i början och efter lite fika ville Albin fortsätta med oss så vi började om.
Vi tog oss runt hela korthålsbanan hela familjen och jag måste erkänna att Albin nog slog mig. Jätteduktig är han. Båda barnen var duktiga som orkade gå nio hål.
Resultatet var väl sisådär, men några 3-poängare fick jag in. Det finns hopp om liv att få till ett grönt kort innan sommaren är slut. Måste bara nöta lite mer.




Kommentera inlägget här: