PT-Nettan

Träning i vardagen

På kurs med Kurt

Kategori: Allmänt

Solen skiner från en klarblå himmel redan klockan nio imorse. De gröna banorna lyser vackert mot det blåa vattnet och jag känner en sorts frid av att vara där ute i lugnet. Lugnt är det egentligen inte. Det pågår en tävling på Veckefjärdens golfbana, men det märks inte så mycket. Det är miljön runt omkring som får en att slappna av. Och vi är djupt tacksamma att vädret gett oss så fina dagar under kursen. Allting blir så mycket roligare då.

Christian Mattfolk leder oss igenom slagen. Vilken duktig instruktör han är. En mästare på att se felen och dessutom duktig på att berätta och visa hur man ska förändra sig. På ett kick har han hjälpt mig genom svingen och jag får sakta men säkert  konstanta slag som träffar bra. Bra i mina mått mätt. Jag ska inte överdriva. Men så här bra har jag aldrig slagit. 

Vi kör järn-, pitch-, chip-, putt- och bunker-slag i en aldrig sinande ström. Lite vila såklart, men ja, i fyra timmar står vi och slår på alla dess vis. En timmes teori hinner vi också innan lunch i restaurangen. Lite golfvett och allmänt sunt förnuft. 
Sista timmen är fri och vi fortsätter nöta de olika slagen. Herregud vad trött jag är i ryggen efteråt. Men det är roligt, roligt.

Kraschar i solstolen sedan när vi kommer hem. Vilar. Läser lite. Och så slår jag upp en mojito och tycker att den är jag välförtjänt av.



Kommentera inlägget här: