PT-Nettan

Träning i vardagen

Vissa överraskningar går hem, andra inte

Kategori: Allmänt

Oj, vilka överraskningar skid-VM bjuder på. Guld igår, guld idag.
Jag satte på svt play i klassrummet igår och lät eleverna titta på Kalla på vita duken medan de jobbade. Vilket åk. Och så Olsson idag. Det är nästan så att man undrar om det är sant. Hur ofta händer det här? 

Förresten. Det där jag hade på tungan igår, kom idag. 
Det stod blommor på bordet när jag kom hem igår.
"Vem är de till?" undrade jag.
"Tja, till dig," sa S och flinade.
Tystnad en sekund.
"Har din mamma varit här?"
"Nej, varför tror du det?"
"Hon har köpt de, eller hur?"
"Nej, jag lovar. De är till dig."
"Jo, tjena."

Vid middan kröp det fram. Sanningen. 
"Var det inte fina blommor jag köpt?"
"Men alltså, säg nu. Var det din mamma som kom med dem?"
"Äh, de hade fått blommor av Birger och då fick jag ta dem."

Tänka sig. Jag känner min man väl. 


KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-02-26 | 15:34:43

    Ha ha... Ja de var fina!

Kommentera inlägget här: