PT-Nettan

Träning i vardagen

Måndag eller?

Kategori: Allmänt

Om ni hade varit en fluga på väggen hade ni märkt att jag varit på två ställen idag. I bilen och i sängen.
Nej, jag är inte sjuk. Jag har jobbat hela dagen. På något vis jobbar jag bäst där i sängen, halvsittande och i lugn och ro.
Jag la ner 1,5 timme när jag plötsligt blev varse att det jag planerade redan hade gjorts innan. Det var inte så kul. Nej. Sen tog det tre timmar till att göra om och göra rätt. 

Det är den här engelskan. Vi saknar en spanska/engelska-lärare på skolan sedan terminens början och nu börjar det brinna i knutarna. Jag och kollegan A har fått i uppdrag att planera upp resten av terminen, bedöma och betygsätta de elever som berörs av detta i engelska. Inget lätt uppdrag och det är förbannat synd om eleverna. Men, vi kan inte mer än göra vårt bästa för att lösa det. Eller lösa. Hålla det flytande snarare.

Så det är därför jag ägnar en ledig dag på en helg till detta. Men jag är ju mamma också och mellan tankeverksamheten och skrivandet skulle Albin hämtas på hockeyträning, lunch skulle ätas och Thea skulle på kalas och Albin skulle skjutsas till en kompis. Ja, ni förstår. Skytteltrafik. 
Då hade jag fortfarande texter som låg och väntade på att bli rättade.
Jag blev inte klar förrän nu ikväll. 

Jag har aldrig lagt ner så mycket tid på jobb under en helg som denna. Helt otroligt.
Men frågan är nu om jag har tänkt rätt. Ett sms från en elev fick mig att fundera. Det jag planerat i 4,5 timme har de redan gjort påstod x, medan en annan sa tvärtom. Byte av grupper kanske har gjort mitt jobb ogjort. Fan i så fall.



KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-03-29 | 22:58:52

    Det kan inte vara sant! Jag dööööör med dig om det visar sig att du suttit och jobbat i onödan! Igen!!!!!!

Kommentera inlägget här: