PT-Nettan

Träning i vardagen

Äntligen blev det av

Kategori: Allmänt

Thea tycker om att rita. Många bilder har det blivit genom åren. Hon ritade två pingviner i en tävling i Tidningen 7 för några veckor sedan. Hon vann inget då, men fick bilden publicerad. Det gjorde henne stolt.


I fredags var det dags igen. Och nu vann hon med teckningen Tingeling och Grisälva! Hon var mäkta stolt.


Priset var en DVD-film, Tingeling. Hon och Albin såg den tillsammans i fredags  och tydligen var den jättebra, men sorglig. Albin började gråta och Thea blev helt tagen. Lite sött när de lever sig in i en film så mycket.

Nu är det chill-läge här. Jag är seg efter gårdagskvällen. Väldigt roligt var det.
Och skitgod mat rent ut sagt.
Varm chevréost på toast med honung, valnötter, sallad och balsamico. Gud så gott det är. Jag kan äta hur mycket som helst av det.



Vår laxsoppa med skaldjur och rostat bröd med eget vitlökssmör.
Pannacotta med smak av citron till efterrätt. Fräscht och gott.
Vin och bubbel och dessertvin. En kaluha. 



Vi spelade kubb också. Tjejerna mot killarna. Barnen var också med och hade jätteroligt. 







Mors Dag idag. Jag slipper ta undan disken från igår. Och jag skiter i damavrostningen. Här ska mammor besökas och grattas. Elitloppet ska jag se och Albin har fotbollsmatch mot Arnäs. 

KOMMENTARER:

  • GoForFit säger:
    2015-05-31 | 15:52:49
    Bloggadress: http://goforfit.se

    Åh, jag äääälskar varm chevréost med honung, valnötter och balsamico. Tar alltid det som förrätt när det finns på menyn, så underbart gott :)

Kommentera inlägget här: