PT-Nettan

Träning i vardagen

För lite

Kategori: Allmänt

Jag gick i skogen igår på jakt efter svamp. Och jag gick och jag gick och jag gick, tills jag blev rädd att jag inte skulle hitta tillbaka och vände om. Hittade ingenting. Nada.
Sen tog jag Thea och for till Skule.



Det här lilla fick jag. Gud, så tråkigt.

Albin hade roligt i alla fall. Han fick gå in med Själevads damlag, precis som de gör på de stora matcherna.


Thea ritar och ritar. Varje dag är sängen full med ihopknycklade papper. Bara en del sparas. Som den här.


Hon hjälpte till med Abbes läxa igår också. Han tycker ju att det är sååå tråkigt och vill bli klar fort.
"Det där känns lite för lite", sa Thea när Albin skrivit en mening om vad Askungen handlade om och ville gå vidare till nästa fråga.
Jag log lite. Han skrev en mening till.
"Nej, det där känns lite lite". Hon var inte nöjd.

Det var med en suck det blev klart, både från Albin och mig.
Kommentera inlägget här: