PT-Nettan

Träning i vardagen

Det går framåt

Kategori: Allmänt

Man ska inte ta ut saker i förskott, speciellt inte när det rör sig om golf. Ena dagen kan det gå jättebra och nästa dippar man och inget fungerar. Men. Efter att ha spelat många rundor och känslan varit helt borta kan jag ändå känna att nu har det vänt.
Vi spelade i söndags, jag och S och det gick så bra. Flera tre-poängare och två par. En sänkning i hcp och jag log stort. Plötsligt har jag nu mindre än när säsongen började trots höjningar tidigare. Roligt!

Ni kanske inte begriper det där fotot på de sista nio hålen, men ni ser hur många slag det blev på varje hål och poängen under.

Igår var vi ute igen, men gick bara nio hål. Jag gick på mitt hcp då och det var jag nöjd med. Det är inte ofta jag är nöjd. Till helgen ska jag spela damtävling. Matchstegen kallas det. Man lottas ihop med någon annan och spelar mot varandra. Vinnaren går vidare. Vi får se hur det går, men det känns bra just nu. Blivit lite stärkt.

Kommentera inlägget här: