PT-Nettan

Träning i vardagen

Älskade Albin

Kategori: Allmänt

Jag tittade igenom gamla bilder och hittade den här. Här är du två år. Full av spring och bus. Alltid i rörelse. Aldrig stilla. Att lyssna på en saga hade du ingen ro till. Vände och vred dig i soffan tills huvudet var upp och ner och sagan glömd. Men du hade alltid ett leende på läpparna.


Tiden har bara flugit iväg. Idag fyller du 11 år och att använda kroppen gör du fortfarande hellre än att läsa. Det är inte det minsta jobbigt. Sport är det som gäller, i alla lägen. Och att vinna. Över mig, över pappa, över syrran, mot andra. Det har du fått från mig. Så arg som du kan bli när du förlorar är helt galet, men nödvändigt ibland. Det är genom motgångar man lär sig, glöm inte det. Nästa gång kommer det gå bättre.

Ditt leende har du kvar, men där bakom finns nu också en trotsig sida. Helt naturligt. Du är ju snart tonåring. Om jag fick jaga dig på gården som två-åring när du sprang ifrån mig och fick vara inne resten av kvällen, har vi nu helt andra diskussioner. Om pengar. Hur länge du får vara borta. Att inte ha kepsen på inomhus. Men du lyssnar och tar till dig det efter mycket om och men. 


Du må ha en tuff attityd ibland, men ibland kommer den mjuka sidan fram. När vi sitter i soffan och du sitter nära, nära. Vill bli kliad. Ompysslad. Eller när du lägger dig och vill att jag ska krypa ner bredvid dig och prata, om allt och inget. Det är så mysigt. Hoppas att du alltid har en kram över att ge till mamma, för det kommer hon aldrig att säga nej till.


Grattis på födelsedagen Albin! 
Vi älskar dig ❤


KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-04-22 | 09:16:12

    Vi älskar Albin! Han är en toppenkille❤️!!!!!!!!

  • A säger:
    2017-04-22 | 23:34:44

    Så himla fint skrivet! Ren och äkta kärlek! 💗

Kommentera inlägget här: