PT-Nettan

Träning i vardagen

Singelkväll

Kategori: Allmänt

Jaha. Fredagkväll och här sitter gamla morsan helt ensam i huset. Märkligt hur snabbt barnen blev stora.

Simon jobbar och Albin drog på Modo-match med kompisar. Thea åkte iväg med Elsa ut till Ulvön tidigare idag och kommer hem imorgon.
Jag ringde till henne alldeles nyss. Då satt hon på hotellet och tog en drink. "Den är alkoholfri", sa hon. Ööh, ja, det var ju verkligen tur. 😄 Sen fick jag en bild också. Hon saknade mig och bedyrade att jag fick ringa när jag ville! 
Härligt och jämföra den här konversationen om sisådär fem år...

Jag bjöd min saknade kollega A på fika idag och överlämnade lite blomster till henne. Skönt att få prata lite, även om det mesta är av den tråkiga sorten. Hon var så gullig här i veckan när hon lämnade detta på mitt skrivbord bara för att jag gjorde henne en tjänst.

De står i vatten nu, röda och vackra.

Jaha. Nä. Om man kanske skulle göra något av den här ensamma kvällen. Se en serie. Eller ta ett bad. Tror jag tar ett glas vin till att börja med.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-02-17 | 20:46:17

    Skål till dej! Härligt att höra om Thea, hon växer för varje dag😘

  • Anonym säger:
    2017-02-17 | 20:46:38

    Skål till dej! Härligt att höra om Thea, hon växer för varje dag😘

  • A säger:
    2017-02-19 | 12:40:10

    Tack för fikat, surret och att jag fick träffa dig! Nästa gång bjuder jag! Å du - du är värd alla 'grönsaker' och choklad i hela Övik! Njut av en ledig helg hjärtat! 💗

  • A säger:
    2017-02-19 | 12:40:36

    Tack för fikat, surret och att jag fick träffa dig! Nästa gång bjuder jag! Å du - du är värd alla 'grönsaker' och choklad i hela Övik! Njut av en ledig helg hjärtat! 💗

Kommentera inlägget här: