PT-Nettan

Träning i vardagen

Maj maj måne

Kategori: Allmänt

Våren är här! Så härligt det känns att börja vakna av ljuset istället för väckarklockan. 

Vi firade in våren hos Håkanssons. Sju personer med åtta barn i olika storlekar, men vi tog med egen mat att grilla. Enklast för alla. Jag hade köpt frysta, råa tigerräkor på thai-affären i stan. Finns inte på en vanlig Ica-affär.
Jag gjorde en marinad på olja, chili, lime, salt, peppar och lite socker. Efter att räkorna tinat var det enkelt att ta bort skalet. Inte alls lika bökigt som med de kokta. 
Väl på plats i Billsta trädde jag de på grillspett och så överlät jag grillandet till karlarna. Det gick ganska snabbt.
Gud, så gott det blev. Lime-aioli till och bubbel. Jag tog lite annat också såklart, men jag skippade det vanliga köttet. Rekommenderas! Jag åt så snabbt att jag glömde fota. Sorry!

Kvällen fortsatte med brasa, mer bubbel och så efterrätt sedan. En chokladbomb kan man säga, och god.

Helgen bjöd också på träning. Ett fartlekspass, styrketräning och så ett långpass på det. S följde med på det sista när jag sa att vi skulle springa sakta fast vara ute i 45 minuter. Vi sprang sakta, runt 7min/km, men han var helt slut sedan. Haha! Ingen gå-paus nu heller och jag är så nöjd över utvecklingen. 

Vi hade grannarna hos oss också på fredagskvällen. Vin och massa surr och klockan blev mycket. Det är trevligt att träffas så där emellanåt, men lördagen var seg efteråt. Typ soff-läge tills jag orkade träna på kvällen.

Och nu är det maj. Den här månaden ska jag njuta av till max. Den bästa tiden tycker jag är när man har allt härligt framför sig.



Kommentera inlägget här: