PT-Nettan

Träning i vardagen

Humöret på topp? Nja

Kategori: Allmänt

Och det blev helg. Lördag. Sovmorgon. Långfrukost, fast utan lugn och ro.
Och jag hade rättning med mig hem. Det tog några timmar att ta sig igenom det.
Barnen fick några timmar också. Barnens Dag. Karuseller. Lotterier. Hoppborgar. Thea blev tvärsöver. Surade. Grät. Vi åkte därifrån. Sedan en sväng till mormor och morfar som var mitt uppe i målning av bräder. Inget fika. Ville inte störa dem. Thea satt kvar i bilen och surade hela tiden. Smällde igen dörren och låste den inifrån.
Hon är verkligen min dotter hon.
Jag ställde mig och gjorde pizza när vi kom hem. Tänkte att det kunde vara mysigt en lördagskväll. Barnen var ute och lekte. Ropade att de skulle komma in. "Maten klar snart!"
Och vad händer?! Jo, de drar! Jag får äta ensam och 40 (!) minuter senare kommer de in. Oj, vad jag skällde på dem. Utegångsförbud resten av kvällen. Tårar och hundra frågor om "varför då?"
Det är fantastiskt att vara förälder. Verkligen.

Kommentera inlägget här: