PT-Nettan

Träning i vardagen

Snart påsklov

Kategori: Allmänt

Jag vaknade och hade torsdag idag innan en vänlig själ på jobbet sa att det faktiskt bara var onsdag. Den känslan var ju så där.

En dryg torsdag kvar, men sen påsklov. Gud så skönt.

Onsdagar är min bästa jobb-dag. Den är kort och jag har dessutom klämt in en motionstimme på slutet. Oftast hinner jag använda den. Ibland har jag med mig ombyte till jobbet och kör ett pass innan jag åker hem. Ibland orkar jag inte och åker hem för att träna. 
Idag valde jag att ta det första alternativet. Efter lite goda råd hade jag rutten klar för mig och joggade i lugnt tempo ner längs Köpmangatan. 40 minuter skulle jag vara ute nu enligt programmet och jag kände mig så nöjd efteråt. Hela sträckan fixad utan att börja gå, inte ens i den långa Näsbacken eller det sega lutet på 348:an. Det tänker man inte på när man kör bil, men det känns när man joggar.

Jag blev inte kidnappad, utan kom tillbaka till skolan. Tiden gick liksom ut där. 

Jag börjar känna att det går bättre och bättre nu. Lite av ett "runners-high" när man bara kan fortsätta springa i all oändlighet. I alla fall ett sug efter en ny löptur. 


Ni kan ju gissa vad jag ska göra på lovet!



KOMMENTARER:

  • A säger:
    2017-04-19 | 19:31:31

    Den där sista sega uppförsbacken är grym och lång! Ännu värre är det om man fortsätter upp till bageriet!
    Gud så bra du gör det! Löv jo! 😍

Kommentera inlägget här: