PT-Nettan

Träning i vardagen

Några intensiva dagar

Kategori: Allmänt

Oj, vilka dagar. Jag måste blicka tillbaka ända till torsdag tror jag.

Efter en jobbmässigt tung dag, många långa lektioner och så två utvecklingssamtal, körde jag snabbt hem och bredde en macka. Ätandes på den plockade jag upp Fru P för vidare färd in till stan och bion. Att jag var lite trött märktes redan på parkeringen. Glömde parkeringslappen i automaten och fick springa tillbaka. När vi vandrat till bion kom jag på att jag nog glömt att låsa bilen också. 🙄 Fru P fick agera springare och jag kunde prata en stund med min saknade kollega A som satt och väntade.

Till sist var vi alla samlade, även kollegan L. Det var också hon som upptäckte något som hette Plusstol på biljetten. Som vanligt vill ju jag ha de bästa platserna när jag väl går på bio, men det här med extra stora fåtöljer hade jag ingen susning om. Jag klickade ju bara. Det förklarade dock att priset var högre än vanligt. 
Vi satt bra alltså. Extra utrymme för benen, i och för sig helt onödigt för mig, hållare för drickan och extra breda. Grymt skönt. 

Bästa brudarna! Sååå roligt att surra och skratta en stund både innan och efteråt. Vi fick till och med gå in igen då ingen ville bryta upp direkt och åka hem. Det fanns och finns så mycket att avhandla. Vi bestämde att det behövdes en ny dejt. Hoppas bara att vi kan styra upp det. 

Filmen då? Ja, skådespelarna hade växt på sig. Kändes säkrare i sina roller båda två och jo, den var bättre än första filmen. Men alltså...tänk att spela in detta! Inget för pryda människor om man säger så. Jag hade glömt en hel del från boken kände jag. Ganska bra ändå. Jämförelsen blir inte lika stor då. En tredje film verkar det dock bli. 

Inte mig emot. 


Fredagen kom sedan. Jag var trött hela dagen. Herregud, så trött. Men jag tog mig igenom dagen, tränade när jag kom hem och sedan väntade avskedsmiddag för två kollegor på Public. Jättetrevligt. Min kväll blev dock kort. När de andra drog ner till puben åkte jag hem. Önskar att jag hade kunnat vara med en längre stund.


Idag har vi varit i Bjästabacken hela dagen. Svågern med sin familj är här på sportlov. En helt underbar och solig dag!

Kusinerna sover över här inatt. Imorgon har Albin hockeymatch och vi ska åka dit och titta. Sen middag i Billa. 

Ingen vila, ingen ro just nu.
Sedan en ny vecka. Ska göra klart mina utvecklingssamtal. Det är pedagogisk eftermiddag på tisdag och jag tog min chef på orden och frågade om jag fick den där lediga dagen hon tyckte att jag skulle ta. Grönt ljus att ta den på torsdag. Skönt. Så himla skönt.
Och snart är det sportlov. Allas stora hägring just nu.

KOMMENTARER:

  • A säger:
    2017-02-28 | 09:09:12

    Lilla gumman! Jag hoppas verkligen att du med de här dagarnas vila gör att du kan njuta av sportlovet, utan att behöva använda det för att 'bara' vila. Bästa brudarna - Löv jo! 💖

Kommentera inlägget här: