PT-Nettan

Träning i vardagen

Året som gått och året som kommer

Kategori: Allmänt

2016 var ett fint år, det måste jag ju säga så här i efterhand. Kanske inte för världen i stort, men för mig personligen.



Vi börjar väl här, i februari. Jag drog igång min träning i slutet av månaden. Vet inte vad som hände faktiskt. Vi triggade varandra på jobbet, nästan tävlade om kilometer och tid och vips blev det ett måste. Jag började promenera, men sen blev det för segt för mig. Jag kom ju liksom aldrig hem kändes det som! Så jag började jogga, längre och längre sträckor. I augusti kunde jag jogga 9-10km i sträck. Det var liksom målet, inte själva tiden. Sen fick jag ont i höften och det tog död på den löpningen.

Jag slutade inte träna för det. Började styrketräna istället och blev fast i det och är det fortfarande. Har man en plan och ett schema med progression är det inga problem för mig att hålla igång. Har jag ingen plan, inget mål, då lägger jag ner. Vad är vitsen med att träna då, tänker jag. 

Nu ser jag till att alltid veta vad jag ska göra, när och hur och gör ett schema för varje vecka och skriver ner vikterna också. Ibland får Thea filma mig. Ibland tar jag kort. Allt för motivationens skull.

På tal om mål så är det nu att genomföra Tjejmilen i september. Ulrica är med på tåget, kanske Stina, kanske A? Resan dit har börjat, om än långsamt. Jag körde intervaller idag och höften verkar klara det. Håller tummarna och styrketränar vidare.


Golfen 2016 gick över förväntan. Inga vinster detta år. Eviga 2:a platser, men jag sänkte mig rätt mycket mer än jag trodde innan säsongen. Jag längtar faktiskt att få greppa klubborna igen, men något mål...nej, inte än. Fråga mig i juni igen.

Vi åkte till Cypern igen, för sista gången på länge känns det som. En härlig vecka med sol, bad, grynings-löpning och god mat. Planen för nästa sommar är Norge. Trollstigen, Geiranger och golf. Vi får se. Jag är lite less på vanliga charterresor nu, även om det är gudomligt skönt när man är där. Det jag skulle vilja göra i så fall är en träningsresa, likaså golfresor, men det ligger nog några år bort. 






Jag såg sista spelningen av Kent. Härlig konsert.

Thea började äntligen med lite sporter. Dans och innebandy. Fotboll väntar till sommaren och med detta har hon växt inuti. Så härligt. Albin har kört hårt med fotboll och hockey. Han avslutade året med en målvaktscamp.

Jobbet har haft sina ups and downs. Många slutade, som man är van att både se och jobba med. Det har varit lite turbulent överlag och väldigt trötta lärare och elever på slutet. Det här jullovet var efterlängtat av alla. En vecka kvar. Ska njuta av det inför hetsen som kommer. 

KOMMENTARER:

  • A säger:
    2017-01-02 | 19:46:47

    Tjejmilen? Det skulle vara så himla roligt att kunna sätta upp den bedriften på pluskontot. Så infernaliskt dålig jag är i nacken och så grymt dålig kondis jag förmodligen har just nu så känns det långt borta. Jag önskar att jag hade någon med mig som hänger på i 'min' takt - din takt är bara att glömma. Jag skiter i om jag kommer i mål två timmar efter dig, men jag skulle vilja ha någon bredvid mig som jag känner. Du måste läsa Sarenbrant - då förstår du! 😂

Kommentera inlägget här: