PT-Nettan

Träning i vardagen

Den bästa tiden är nu

Kategori: Allmänt

Vilket lov ändå! Soligt nästan varenda dag. Jag har verkligen njutit! 

Igår följde vi med grannarna högre upp till Jonssons backe i Hörnett. Solen gassade, vindstilla och plusgrader - kan det bli bättre?


Men vilken bedrövelse Melodifestivalen var. Herregud, vilken intetsägande låt och uppträdandet var precis som i Dressman-reklamen. Usch!! Gör om, gör rätt, vill jag säga. Nano borde ha vunnit. Då hade det i alla fall varit Sveriges bidrag som kom till Ukraina. 

Nåja. Det finns värre saker att vara upprörd över. Det finns bättre saker att se också.

Jag har ett stort, hett tips till er! Inte en bok utan en film ni bara måste se. 
LION heter den och är baserad på en verklig händelse. Efter bedrövelsen igårkväll letade jag upp den här filmen på nätet efter att så många lovordat den. Den går på bio i storstan, men som den norrlänning man är måste man ta till andra medel. Streaming.
Och den var så hjärtskärande bra. Helt förgråten var jag efteråt. 
Det handlar om en indisk, femårig pojke som kommer bort från sin bror när de är ute och jobbar till sig mat mitt i natten. Han hamnar på ett tåg som tar honom långt, långt bort och tvingas leva som gatubarn. Fem år bara. Tänk er! Till slut hamnar han dock på ett barnhem och blir sedan adopterad och flyttar till Australien. Men han kan inte glömma sin riktiga mamma, bror och syster.

Se den. Jag lovar att inget öga är torrt efteråt.

Kommentera inlägget här: