PT-Nettan

Träning i vardagen

På gång igen

Kategori: Crossfit

Det är söndag och Albin har hockeyträning halv nio i Kempis i vanlig ordning. Han är riktigt duktig och är först på pucken hela tiden. Jag och Thea står och fryser vid sidan om.
Sedan kör jag äntligen ett efterlängtat träningspass. Överkroppen får sig en omgång.

Marklyft
Rodd med hantel
Bänkpress
Max antal armhävningar
Axelpress
Axellyft åt sidan
Bicepscurl + koncentrationscurl
Tricepspress- liggande + stående

Så skönt att låta kroppen jobba. Imorgon är det underkroppens tur.
Jag är ledig imorgon, kompledig, och vi tänker åka skridskor hela familjen med Martin och Saga. Jag och Thea ska inviga våra nya skridskor som jag köpte igår på rea.
Sedan har jag två kursdagar i Umeå innan jag blir ledig igen, torsdag-fredag. Och på fredag åker jag och Ulrica till Stockholm på en tjej-weekend. Mycket att se fram emot med andra ord.

Kommentera inlägget här: