PT-Nettan

Träning i vardagen

Tankens kraft

Kategori: Allmänt

Vad är det som gör att saker plötsligt sker när det sker? Ni vet, det kan vara en person som man inte träffat på flera år och så plötsligt stöter man ihop flera gånger under en period. Eller som nu, vi ska resa till Turkiet och plötsligt skrivs och pratas det om Turkiet överallt. 53 svenskar har blivit akut sjuka av någon bakterie i en pool på ett fint hotell i Bodrum.
Vi ska inte till Bodrum, men det är min värsta farhåga. Att någon av barnen blir sjuka, eller vi själva, så att vi inte kan ta hand om dem. Jag har funderat på om vi borde skaffa lite magsjuke-piller just in case och nu känner jag att jag måste. Inte för att jag tror att de biter på alla bakterier, men jag kanske känner mig lugnare. Och aldrig har jag hört så många som ska till Turkiet som i år. Nästan samtidigt som vi.
Åter till frågan. Finns det någon som styr över sånt här, har det med våra tankar att göra eller är det bara slumpen?
Jag har läst en bok. Hemligheten heter den. Hemligheten med livet. Och i den är våra tankar avgörande. Det finns något som heter attraktionslagen, vilket innebär att allt du tänker på och önskar dig är något som universum måste ge dig på ett eller annat sätt. Hur är inte din uppgift att räkna ut, det är universums. Där du befinner dig idag är ett resultat av dina tankar. 
Det låter flummigt, jag vet, men vid sådana här tillfällen kan jag inte låta bli att undra över om det inte finns ett korn av sanning i det ändå.

1 juni imorgon. Sommaren borde komma då. Du följer väl med?

Kommentera inlägget här: