PT-Nettan

Träning i vardagen

Lite vabb

Kategori:

Hur dum får man bli som tror att man får sova bara för att man inte går till jobbet? Thea vaknar strax efter fem på morgonen och vill se på tv. Inte ens Barnkanalen startar så tidigt. Hon sitter där tålmodigt och väntar framför en blå skärm och jag försöker somna om. Hon kommer efter en halvtimme och ber mig höja ljudet. Efter ytterligare en halvtimme vill hon äta något. Sedan ska Albin upp och göras i ordning och följas till skolan.
Jag står som en frusen sill vid garaget och ser hans lilla figur vandra över grannens tomt med den gula ryggsäcken skumpandes på ryggen. Han vänder sig om, som för att se om jag är kvar. Jag står där tills han vandrar ner över slänten och inte syns mer.
Ligger sedan i sängen halva förmiddagen, men att sova får jag ingen ro till.
Hämtar ut tapeterna och gör adventsfint med barnens hjälp. Tänker byta gardinerna också, men vet inte vart jag lade allting. Allt är en röra nu.
Fast jag stressar inte, får ta det en annan dag. Imorgon kanske. När Simon klickar golv.
Trots sömnbristen har det varit en underbar dag. Så lugn. Så skön. Och jobbet har jag inte ägnat en tanke på. Vilsamt. Välbehövligt. Vabb-aktigt.

Kommentera inlägget här: