PT-Nettan

Träning i vardagen

Åter i min hand

Kategori: Allmänt

Jag ringde till norrtåg imorse och fick reda på att min klänning befann sig i en låda för hittegods. Men i Umeå. Den snälla mannen i luren ordnade så att en kvinnlig konduktör skulle ta med den på tåget mot Övik.
Jag var på plats i god tid, stod på perrongen och väntade, men tror ni inte att de meddelar efter en stund att tåget är inställt. Det skulle komma en ersättningsbuss. Jaha...men min klänning då?? Ingen information alls att tala om på det där stället. Ingenting om vart bussen ska gå ifrån eller när den kommer.
Igen ett samtal till norrtåg och strax efter är det en kvinna som ringer till mig och säger att hon har min påse med sig i bussen. Jag måste bara vänta lite till. En halvtimme senare är vi återförenade.
Vilken resa den fått göra, redan.
Men, vilken tur jag hade som fick tillbaka den!
Inte mer än rätt att ni får se den, nu när jag svamlat så mycket om det. Voilá!

KOMMENTARER:

  • Ulrica säger:
    2013-07-31 | 22:00:17

    Ska du din imorgon så kan jag ta min ;)

  • Anonym säger:
    2013-07-31 | 22:39:51

    Japp, imorgon ska jag ha den :))

Kommentera inlägget här: