PT-Nettan

Träning i vardagen

Städning?

Kategori:

Det soliga vädret fortsätter och vi har varit ute mest hela dagen. Börjar ana en lite lätt brun nyans i ansiktet nu.
"Mamma, du ser ut som Martin nu!" Det är Albins kommentar. Fast. Nej. Inte riktigt så. Men solen är verkligen het. Bäst att njuta när man kan. Ser att det väntas sämre väder nästa helg.
Baksidan av detta är ju att man inte hinner med det som måste göras inomhus. Det där oerhört tråkiga som man bara vill fly från ibland. Städandet, tvättandet och plockandet.
Jag skjutsade iväg Albin till kompisen M och medan Thea sjöng för fullt till sin spotify-lista, drog jag fram dammsugaren och gick loss. Tvättade golvet. Tvättade kläder. Vek tvätt. Städade i skåparna.
Och Gud vad skönt det kändes. Fast lyckan blev kortvarig. När jag var nere i tvättstugan tog Thea fram saxen och gick loss på en katalog och använde kilometervis med tejp. Hela bordet, som nyss var renstädat och fint, var full av små, små pappersbitar. Skjut mig!!
Imorgon rymmer vi igen. Till slalombacken. Jag ska testa mina nya grejer jag köpt på rean. Då kommer damm, pappersbitar och tejp vara långt borta.

Kommentera inlägget här: