PT-Nettan

Träning i vardagen

At the Bishop

Kategori:

Fredagkväll och vi har en middag inplanerad på Bishop Arms med Peter och Sofie. Tyvärr får de ingen barnvakt och vi lyckas inte ragga upp några andra att ta deras plats, så vi åker själva. Roligt det med. Får skjuts av svärmor, så vi båda kan dricka gott. God mat, men jag ångrar mitt val djupt när jag ser S härliga nötkött ligga uppskuret på tallriken. Nallar både en och två gånger mellan mina egna tuggor av Qoc au vin, eller hur det nu stavas.
Det är ett läckert ställe, annorlunda, lite gammal stil, lite brittisk. Gott öl, gott vin. Vi sitter inne och det är nästan fullt på uteplatsen. Många som går dit för att bara ta en öl eller två. Ett toppenställe för det en varm sommarkväll.
Kan inte säga att det ett ställe att gå på för att ha det lite mysigt på tu man hand. Alldeles för högljutt och fest-aktigt för det, men ett jättetrevligt ställe. Rekommenderas.
Vid ett tillfälle sitter jag och berättar om en seans som ägt rum i Bredbyn. Mycket spännande sådan. Och plötsligt börjar vår lampa över bordet att svänga, utan någon som helst anledning. Fort svänger den hit och dit. Ingen annan lampa rör sig vid något annat bord. Vi tittar på varann lite förvånat och skrattar högt. Vad fan var det där?? När den lugnat ner sig testar vi för att se om den rört sig av vinddraget, men icke. Den verkade tung, lampan, och inget sådant kunde ha gjort det. Omöjligt. Resten av kvällen är den stilla. Mycket märklig upplevelse.
Klockan är halv elva och efter två glas vin är jag trött. Nu återstår en lång natts sömn. Gud vad skönt.

Kommentera inlägget här: