PT-Nettan

Träning i vardagen

Energiboost

Kategori: Allmänt

Jag har aktivt tänkt bort jobbet den här helgen. I fredags avslutade jag ett sex veckor långt träningsprogram som jag verkligen kan rekommendera er att testa. Jag gillar ju teknik och det är en app jag haft till hjälp. Den har fixat rubbet efter mina önskemål. Nike+ Training Club heter den. Du får välja program att köra efter, med vikter eller bara kroppsvikt. Jag körde det sistnämnda med tanke på att jag sprungit lite också.
Just den delen måste jag vila ifrån nu. De sista veckorna har jag nämligen fått så ont i höften efteråt. Strax ovanför. Tror att det är någon inflammation eller något.
Jag vet ju att jag hade som mål att springa skoljoggen, men jag måste nog dra mig ur. Vill inte göra illa mig själv, för så viktigt känns det inte. Jag har ändå lyckats med mer än vad jag trodde när det gällde löpningen.

Istället är jag så jäkla taggad på något annat, haha. Av eller på, det är jag. Svänger och testar nytt, även om jag måste säga att jag varit uthållig med löpningen. Ända sedan februari/mars till nu.
Ja. Men nu är det styrketräning som gäller och det kan ju inte bli fel med min späda kropp att få lite muskler. Jag tänker köra Stronglift 5x5. Googla och läs. Finns en app också som håller koll på ökningen av vikter. Skönt att slippa skriva ner allt på papper.
Det går i alla fall ut på att träna upp grundstyrkan med stång och vikter.
Det är ett A-pass med knäböj, bänkpress och stångrodd. Ett B-pass med knäböj, militärpress och marklyft. 5 reps x 5 set förutom marklyft som bara har 1 reps. Varannan gång kör man dessa pass, men bara tre pass i veckan. Varje gång man klarat så många reps man ska höjer man vikten nästa gång med 2,5kg. Marklyft med 5kg.

Jag körde A-passet igår. Faktiskt riktigt kul och hela kroppen pirrade efteråt. Lite lagom träningsvärk idag.

Idag var det vila. Men, jag hade en golfrunda att köra också. Matchstegen, den jag gått vidare i. Det var en jämn match mellan damen och jag. Inte förrän på tionde hålet började jag dra iväg. Två birdie fick jag till. Långa puttningar rätt i kopp. En sån skön känsla! Och jag vann!! Vi hade fyra hål kvar när hon gav upp. Finalspel väntar 😃😃 Tänka sig.

Men det är måndag imorgon. Jag har jobbat i två timmar ikväll för att hinna ikapp det jag inte hunnit förra veckan. Det är tur att sportandet ger lite energi tillbaka. Även om det känns drygt med jobb imorgon ser jag ändå fram emot måndag - för då får jag träna pass B!

Och fina ord värmer också när det är tungt. Som det här fina kortet som svärmor satt fast på en present. ❤️

KOMMENTARER:

  • A säger:
    2016-08-28 | 21:27:31

    Vad roligt att läsa att du, trots den gångna veckans slit, ändå ser framåt! Jag önskar att jag kunde komma igång igen! Å vilket kort! Instämmer med din svärmor! Du är en pingla! 💗

Kommentera inlägget här: