PT-Nettan

Träning i vardagen

Gott nytt 2017

Kategori: Allmänt

Jag blev lite förkyld i veckan här, småhängig på något vis. Snuvig och ont i halsen, lite febervarm. Men efter två dagars vila känner jag mig bättre. 

Vi åkte till fru P, jag och Annlis, och uppvaktade henne från jobbets sida. Hon slutar hos oss och det känns j tråkigt. Konstigt. Fast jag förstår henne. Miljön på skolan funkar inte för henne. Frågan är om det är bra för någon...
Hur som helst, vi blev kvar där en stund och surrade. Fikade och fikade igen. Jättetrevligt. Vi kommer ses igen. Ni vet, det är dags för bio snart. I februari.

Årets sista dag. Jag har städat och grejat hela dagen. Vestbergs och Håkanssons kommer hit i år. Feststämning kommer råda och menyn har jag ingen aning om. Vi står för middagen och där blir det oxfilé med sparris och någon god sås. Resten blir en överraskning från de andra. Alltid lika roligt och enkelt!

På middagen hos svärföräldrarna tidigare i veckan fick jag nys om en serie som tydligen är väldigt omtalad och omtyckt. Skam. Det är av de yngre man får veta saker och tydligen är det en del skolor som bestämt sig för att visa den för sina elever. Lät intressant och jag började undra om jag är ensam om att inte ha upptäckt den?! Har ni???
Igår började jag titta på första säsongen och jag måste säga att jag är fast i den. Riktigt, riktigt bra. På några minuter är man tillbaka till ungdomslivet, även om det inte var som i serien. Eller var det så? Se den snälla. Mina tankar började snurra. Tänk om man kunde använda serien för att diskutera med eleverna...om olika saker? Svårt kanske, men den berör och tar upp en hel del saker.

Nä, nu piper tvättmaskinen. Dags att fortsätta.
Men hörni, gott nytt år! En resumé över året får vi ta en annan gång, helst också förhoppningar inför året som ligger framför våra fötter.
Ha en fin kväll, vart ni än är. 



Kommentera inlägget här: