PT-Nettan

Träning i vardagen

Sommardagar

Kategori: Allmänt

Äntligen fick vi några varma dagar. Lite typiskt att de var uppbokade för Örncupen, men vi har hunnit med bad ändå. Till och med jag! Men kallt var det. 

Vi har besökt både Käringberget och Mellanselsbadet. 

Igårkväll tog vi ett kvällsdopp, jag och barnen. 17,5 grader i vattnet. Det blev ett snabbt dopp för mig, men sååå skönt efteråt. 

Örncupen gick lysande. Fyra vinster av fem är inte så tokigt. Riktigt duktiga killar i Själevads IK! Det enda som stör mig är att resultaten inte räknas. En medalj fick de, men ingen placering. Helt vanliga matcher alltså. Trist, för jag tycker det finns en vinst i att tävla. Att vinna och förlora. Man lär sig något av allt och det blir lättare att ha en målsättning,  en mening med all träning. Man kan vinna i golf, simning m.m men i lagsporter som fotboll och hockey är det helt borttaget. Skruvat är vad det är.



Kommentera inlägget här: