PT-Nettan

Träning i vardagen

Löpning och golf

Kategori: Allmänt

Ja, jag har fortsatt med min träning. 4-5 pass i veckan. Senaste månaden har det bara blivit fyra, ibland kommer liksom livet emellan. Det har gått framåt.

Senaste milpasset blev tre minuter bättre, trots att jag gick litegrann. Då hade jag inte sprungit på ett tag. Världens blåsa under tån satte stopp för all löpning under lite mer än en vecka. Nu har vätskan i den försvunnit nästan helt och jag är på banan igen.

Golfen då?

Två rundor har det bara blivit hittills. I Körunda och nu senast igår. Ingen bra runda. Fy fan vad dåligt det gick. Värsta tänkbara. Inte nöjd med något. Det ska vara paret jag fick till då, men resten... 

Det tar på att spela golf. Först att hålla fokus och humör i schack i fem timmar, inte lätt kan jag säga. Speciellt inte när det går dåligt. Sen tar man väldigt många steg.

En mil går man under 18 hål. Det är bra för mina ben, att få mil i benen.

Den här veckan har jag sprungit och gått över tre mil. 

Efter middag hemma gav vi oss i kast med Theas födelsedagspresent. Studsmattan. Två timmar och svarta, skitiga händer senare var det glada barn däri. 

Kommentera inlägget här: