PT-Nettan

Träning i vardagen

Semester

Kategori: Allmänt

Att sommarlovet är här känns en aning overkligt. Jag vet inte om jag landat i det ännu. Med sovmorgnar, lata dagar och inget viktigt att göra. Det tar tid på något sätt.


Vi uppvaktade vår kollega som går i pension de där sista dagarna innan semestern. Sommarfest i Långsele och Inger, som hon heter, hade lagat den allra godaste maten till oss. Så himla gott. 

Verkligen ett vackert ställe de har där. Vädret var på vår sida och solen sken på oss där vi satt ute i trädgården. Mycket trevligt, men vemodigt som alltid när någon slutar. På något sätt önskar man ju att allt var förgängligt. Eller så är det bara jag som har svårt med förändringar. 

Det blev ingen sen kväll och vid tio låg jag i sängen hos A. 


Mina tok till barn har tagit första doppet också. Svinkallt såklart.

Just nu, denna regniga midsommardag, känns den härliga sommarvärmen långt borta.

Igår firade vi midsommar med the neighbourhood. Grannen, grannarna högre upp och så två familjer till från två andra gator. Vi besökte Hembygdsgården som vanligt. En tradition. Mycket folk, solen sken och vi satt och njöt på några filtar. Hamnade på bild också. Längst ner i blått, ja där är jag och surrar med Jossan.

Sedan fortsatte kvällen hos grannarna. Grillning och surr, god mat i mängder, gott i glasen, fotbollsmatch hos oss och kvällen blev till natt. Jättetrevligt.

Kommentera inlägget här: