PT-Nettan

Träning i vardagen

Härlig helg

Kategori: Allmänt

Vädret var med oss den här helgen. Soligt, varmt och jag har invigt bikinin.

Helgen inleddes väl inte så bra om jag ska vara ärlig. Efter min fredagslöpning gled telefonen ur handen och kraschade ner i asfalten. Glaset sprack. Så j onödigt. Ångest, ångest.
Så i lördags blev jag över tusen kronor fattigare efter lagning. Kändes verkligen nedrigt. De gjorde fel dessutom och fick göra om allt då touch-knappen slutat fungera.
Men vädret var fint och jag strosade runt, fikade lite. Fast jag måste erkänna, att vara utan telefon i tre timmar var ingen lek. Kunde inte göra något. Inte föra över pengar, inte ringa, inte kolla klockan, helt utan kontakt med whatsoever. Herregud så beroende man blivit av telefonen!
Känslan var rätt skön när den låg i min hand igen.

Jag startade min söndag med 70 minuter löpning. Lugnt tempo för att orka, men backarna var dryga och det fanns ganska många sådana. En mil innan frukost kändes bra efteråt.
Sen drog jag till golfbanan och spelade nio hål på korthålsbanan. Roligt. Jag njöt. Solsken i blick. Och det gick väl....sådär. Inspelen satt, puttningen inte heller någon katastrof. Däremot vet jag inte vad som hände med utslagen. Milen innan kanske gjorde sitt. Trött i kroppen. Härligt ändå att säsongen snart är igång igen. 

Jag har legat i solstolen resten av dagen och blivit lite röd kan man säga. Behövde verkligen dessa dagar!

Kommentera inlägget här: