PT-Nettan

Träning i vardagen

The Lördag

Kategori: Allmänt

En rätt händelserik helg så här i efterhand. Med sol och fågelkvitter var jag bara tvungen att åka till Vecke i lördags och slå lite bollar. Det är som att cykla. Tycker nog att jag slår längre än förra året också, men det är ju inte bara det det gäller. Det är ute på banan som det visar sig hur träffsäkert det blir. Jag längtar. Men, det lär ju dröja med det här vädret. I lördags var det i alla fall härligt. Rogivande på något vis att befinna sig där.

Om två helger åker vi till Sthlm i alla fall och vi har bokat för spel på Körunda i Nynäshamn. Kul!
Första tävlingen är också bokad. ÖKA-golfen på Puttom i juni. 

Efter golfen hade vi ett barnkalas på Area 1 för Thea och Isabelle. Längtansfulla och med skräckblandad förtjusning tog de sig an spelet och jag tror att alla hade jättekul. Svettiga och rödkindade åts det glass mellan spelen. 1,5 timme gick snabbt.


Jag var lite trött efter allt ståhej och somnade i solstolen på eftermiddagen. Sen var vi bjudna till grannen på middag. Trevligt.

Men kvällen blev en aning kort då Isabelle hoppade i studsmattan och landade olyckligt på huvudet. Det blev ambulans till akuten för röntgen och vi gick hem.
Allt gick bra fick vi veta idag.

Lite bra också att kvällen blev kort och vinglasen stannade vid tre. Jag hade ju ett långpass att springa idag.
På grund av livet hoppade jag över styrketräningen i lördags, ibland måste man prioritera, men löpningen kan jag inte ta bort lika lätt.
Så idag stod det 30min löpning, 5min promenad och sedan 30min löpning. Lät ju lätt. Det var det också, men lite tungt på kilometer åtta. Mycket backar som var dryga där. 9,2 km hann jag med. 
Nästa vecka är det 70 minuter sammanhängande och då borde det bli en mil i lugnt tempo.

En jobbvecka innan dess. Den sista riktiga veckan innan betygsättningen. Så fort det gått. Och så mycket kvar att hinna... Jag ta en dag i taget. Bäst så.

Kommentera inlägget här: